الزعفران 20 ج Saffron

150 ر.س

متوفر

5

30

رائع جيد مفيد

4

10/4/2019

.20573.3195525



الزعفران

الزعفران


نبات بصلي من فصيلة السوسنيات، والجزء الفعال في الزعفران أعضاء التلقيح وتسمى (السّمات) وتنزع من الزهور المتفتحة، وتجفف في الظل ثم على شبكة رفيعة أو دقيقة على نار هادئة. وهذه المادة لونها أحمر برتقالي وذات رائحة نفاذة وطعم مميز، وتحفظ في أوان محكمة لكي لا تفقد قيمتها كمادة ثمينة.




المواد الفعالة:




تحتوي أعضاء التلقيح (السمات) على زيت دهني طيار، ذي رائحة عطرية، ومواد ملونة.




الخصائص الطبية:


ـ زيت الزعفران مضاد للألم والتقلصات، ومزيل لآلام الطمث، وآلام غشاء اللثة.


ـ مسكن ومقو للجهاز العصبي المركزي، كما أنه مفيد لحالات الضعف الجنسي.


ـ يستعمل الزعفران كتوابل في تجهيز الأطعمة والمأكولات.





الزعفران يتمتع بخصائص وقائية مقاومة للسرطان:



في أحدث دراسة نشرتها مجلة "الطب والبيولوجيا التجريبية" المتخصصة, أثبت باحثون في المكسيك أن بالإمكان استخدام الزعفران, وهو نوع من النباتات التي تضاف إلى الطعام كأحد التوابل والبهارات لإضفاء النكهة, كعامل واقٍ من السرطان أو في البرنامج العلاجي المخصص لهذا المرض. ووجد الباحثون بعد مراجعة مجموعة كبيرة من الدراسات المخبرية والأبحاث التي أجريت على الحيوانات، أن الزعفران لا يمنع فقط تشكل أورام سرطانية جديدة، ولكنه قد يسبب تقلص وانكماش الأورام الموجودة، كما يزيد فعالية العلاج الكيماوي، ويشجع آثاره المضادة للسرطان.


وأوضح الباحثون أن الفوائد الصحية للزعفران قد ترجع بصورة جزئية إلى محتواه العالي من المركبات التي تعرف بالكاروتينويد التي تشمل أيضا مادتي "لايكوبين" و"بيتاكاروتين" كعوامل وقاية وعلاج من السرطان.

وأشار الخبراء إلى أن زراعة الزعفران وحصاده عملية غاية في الصعوبة لذلك فإن مصادره محدودة وغالية، منوهين إلى أن هذه الدراسة تضيف إثباتات جديدة على أن بعض الأطعمة والبهارات تحتوي على مركبات تملك خصائص واقية من السرطان. فعلى سبيل المثال, أظهرت الدراسات الحيوانية أن نبتة "روزماري" تقي من سرطان الثدي, وأن الكركم يحمي من بعض أنواع الأورام. وتقترح الدراسات أن الإكثار من تناول الفواكه والخضراوات, وخاصة من العائلة البصلية, مثل الملفوف والبروكولي والقرنبيط، قد يساعد في الوقاية من أمراض سرطانية معينة.


ويستخرج الزعفران من زهرة صغيرة يوجد في قلبها خيوط الزعفران ويتم استخراجها بدقة متناهية وبأيدي أشخاص ذو خبرة وفن في التقاطها وتجميعها.


ويعتبر الزعفران من النباتات المكلفة في زراعته ماديا وفنيا وتقنيا لذا اصبح سعره باهظ الثمن وخصوصا الأنواع الفاخرة منه والتي يتم زراعتها في إيران حيث أن الحصول على 500 غرام منه يتطلب زراعة ما لا يقل عن 70.000 زهرة يجب أن تكون جميعها صحيحة وصالحة ، كما أن

الزعفران الطازج حيث يتم تجفيفه يفقد الكثير من وزنه فالخمسة وعشرون كيلو غرام منه يصبح بعد التجفيف حوالي خمسة كيلو غرامات فقط.





فائدة الزعفران:




الطب الحديث لا يعترف بأن الزعفران منشط جنسي، وأن ما كان يعتقد قديما هو غير صحيح .

يعتبر الزعفران مضاد للتشنج يدخل السرور على قلب من يشربه، منبه للمعدة، شديد المفعول للأمعاء والأعصاب، منشط مدر للطمث، و الزعفران يدخل في بعض الأدوية المستخدمة لتنشيط القلب، وبعض أنواع الكحل المساعد في إزالة الغشاوة من العين.


استخدم الزعفران منذ القدم في علاج كثير من الأمراض مثل النزلات المعوية، وكمهدأ لاضطرابات المعدة، ولعلاج السعال الديكي، ونزلات البرد والتخفيف من غازات المعدة، وكذلك في العلاجات الدينية ككتابة الأوردة والآيات القرآنية بمداد من الزعفران وماء الورد جلباً للنفع والشفاء بإذن الله تعالى .



يدخل الزعفران في صناعة الأدوية الحديثة : كتلك المستعملة لطرد الديدان المعوية، والأدوية المهدئة للحالات العصبية والنفسية، والأدوية المستعملة لتنشيط الإفراز البولي، وكثير من الأدوية الأخرى .


يتم غش الزعفران بسبب ارتفاع ثمنه بخلطه بأعشاب مشابهة له لزيادة الوزن مثل العصفر المشابه له في اللون وفي سرعة الذوبان بالماء ويباع على أنه زعفران صحيح.


تؤكد الأبحاث بأن كثرة أكل الزعفران تصدع الرأس وتنوم الحواس لذا ينصح بعدم الإكثار منه.


أجود أنواع الزعفران ذو الشعر الأحمر الذي ليش في أطراف شعره صفرة، وأفضله الطري، الحسن اللون، الذكي الرائحة، الغليظ الشعر، الذي يوجد في أطرافه سبه بياض.

أثبتت التحاليل الكيميائية أن الزعفران يحتوي على مادة تسمى ( لروسين ) طعمها حلو، وهذه المادة مقوية للأعصاب، ومنشطة ومنبهة، وتساعد على إدرار الطمث عند المرأة.

إن غلي جرام واحد من الزعفران في لتر من الماء والشرب منه بعد تبريده، يعتبر شربا للبرد ومنبه للأعصاب.



يقول ابن سيناء :


- زعفران‏:‏ الماهية‏:‏ معروف مشهور‏.‏


- الاختيار‏:‏ جيده الطري السن، الذكي الرائحة، على شعره قليل بياض غير كثير ممتلىء.


الطبع‏:‏ حار يابس أما حرارته في الثانية، وأما يبوسته ففي الأولى‏.‏


- الأفعال والخواص‏:‏ قابض محلل منضج لما فيه من قبض مغر وحرارته معتدلة، مفتح، قال جالينوس‏:‏ وحرارته أقوى من قبضه ودهنه مسخن‏.‏


* قال الخوزي‏:‏ إنه لا يغيّر خلطاً البتة بل يحفظها على اليبوسة، ويصلح العفونة ويقوي الأحشاء‏.‏


- الزينة‏:‏ يحسن اللون شربه‏.‏


- الأورام والبثور‏:‏ محلل للأورام ويطلى به الحمرة‏.‏


- أعضاء الرأس‏:‏ مصدع يضر الرأس، ويشرب بالميبختج للخمار، وهو منوم مظلم للحواس، إذا سقي في الشراب أسكر حتى يرغن وينفع من الورم الحار في الأذن‏.‏


- أعضاء العين‏:‏ يجلو البصر، ويمنع النوازل إليه، وينفع من الغشاوة، ويكتحل به للزرقة المكتسبة من الأمراض‏.‏


- أعضاء الصدر‏:‏ مقو للقلب، مفرح، يشمه المبرسم وصاحب الشوصة للتنويم وخصوصاً دهنه، ويسهل النفس، ويقوي آلات النفس‏.‏


- أعضاء الغذاء‏:‏ هو مغثّ يسقط الشهوة بمضادته الحموضة التي في المعدة وبها الشهوة، ولكنه يقوي المعدة، والكبد، لما فيه من الحرارة والدبغ والقبض، وقال قوم‏:‏ إن الزعفران جيد للطحال‏.‏


- أعضاء النفض‏:‏ يهيّج الباه، ويدر البول، وينفع من صلابة الرحم وانضمامه، والقروحَ لخبيثة فيه إذا استعمل بموم أو محّ مع ضعفه زيتاً، وزعم بعضهم أنه سقاه في الطلق المتطاول فولدت في الساعة‏.‏


- السموم‏:‏ قيل أن ثلاثة مثاقيل منه تقتل بالتفريح‏.‏


- الأبدال‏:‏ بدله مثل وزنه قسط وربع وزنه قشور السليخة‏.



Saffron



Saffron


A bulbous plant of the iris, the active part of the saffron is the pollination organs, called (traits), removed from the open flowers, and dried in the shade and then on a thin or fine grid over low heat. This material is orange-red and has a pungent smell and distinctive taste, and is kept in tight time so as not to lose its value as a precious material.

Active substances:


Inoculation organs (features) contain volatile fat oil, aromatic odor, and coloring matter.


Medicinal properties:


- Saffron oil anti-pain and cramps, remover for menstrual pain, and pain membrane gums.


- Analgesic and tonic for the central nervous system, as it is useful for cases of ED.


Saffron is used as a spice in food processing.


Saffron has cancer-protective properties:


In the latest study published in the journal "Experimental Medicine and Biology", researchers in Mexico proved that saffron, a type of plant added to food as a spice and flavoring for flavoring, can be used as a cancer protective agent or in a therapeutic program dedicated to the disease. After reviewing a wide range of laboratory and animal studies, the researchers found that saffron not only prevents the formation of new cancerous tumors, but can cause shrinkage of existing tumors, increase the effectiveness of chemotherapy, and encourage its anti-cancer effects.


The health benefits of saffron may be partly due to its high content of carotenoid compounds, which also include lycopene and beta-carotene as cancer prevention and treatment agents, the researchers said.

The experts pointed out that the cultivation and harvesting of saffron is a very difficult process, so its sources are limited and expensive, noting that this study adds new evidence that some foods and spices contain compounds that have protective properties of cancer. For example, animal studies have shown that rosemary prevents breast cancer and that turmeric protects against certain types of tumors. Studies suggest that eating more fruits and vegetables, especially from the onion family, such as cabbage, broccoli and broccoli, may help prevent certain cancers.


Saffron is extracted from a small flower with saffron threads at its heart and is extracted with precision and by the hands of experienced people and the art of picking and assembling.


Saffron is considered a costly plant in its cultivation materially, technically and technically, so its price has become expensive, especially the luxury types of which are grown in Iran, where obtaining 500 grams of it requires the cultivation of at least 70,000 flowers must be all valid and valid.

Fresh saffron, where it is dried, loses a lot of weight. Twenty-five kilograms of it becomes dry after about five kilograms.


Benefit of saffron:


Modern medicine does not recognize that saffron is a sexual stimulant, and that what was once thought is incorrect.

Saffron is an antispasmodic that delights the heart of the drinker, a stomach stimulant, a highly effective intestinal and nervous system, a menstrual stimulant, and saffron is included in some medications used to stimulate the heart, and some types of kohl help to remove blurred eye.


Saffron has been used since ancient times in the treatment of many diseases such as gastrointestinal diseases, and as a sedative for stomach disorders, and for the treatment of whooping cough, colds and relief of stomach gas, as well as in religious treatments such as writing veins and Quranic verses with a supply of saffron and rose water to bring benefit and healing, God willing.


Saffron is included in the modern pharmaceutical industry: such as those used to expel intestinal worms, tranquilizers for neurological and psychological conditions, drugs used to stimulate urinary excretion, and many other drugs.


Saffron is cheated because of its high price by mixing herbs similar to him to gain weight such as safflower similar in color and speed of water solubility and sold as a true saffron.


Research confirms that eating too much saffron cracks the head and sleep senses, so it is advised not to multiply it.


The finest saffron with red hair, which is not in the ends of his hair is yellow, and the best soft, well-colored, intelligent smell, thick hair, which is found in the edges of white.

Chemical analysis proved that saffron contains a substance called (Rosin) taste sweet, and this substance is tonic to the nerves, and stimulant and stimulant, and help to manage menstruation in women.

Boiling one gram of saffron in a liter of water and drinking it after cooling it is a cold drink and a nerve stimulant.


Ibn Sinai says:


- Saffron: what is known.


- Choice: good age soft, smell smart, on his hair a little white is not much full.


Of course: hot dry but the heat in the second, and the land in the first.


- Acts and properties: Analyzer mature matrix because of its attractive seductive and moderate heat, open, Galen said: The heat is stronger than the grip and fat heated.




* Al-Khozi said: It does not change the mixing at all, but preserved on the jail, and fix the mold and strengthens the viscera.




- Decorations: improves color drink it.




- Tumors and warts: Analyzer for tumors and coated by redness.




- Head members: a crack damages the head, and drink Palmbakht of the muffler, which is a dark hypnotic for the senses, if watered in the drink intoxicated until they loosen and benefit from a warm tumor in the ear.




- Members of the eye: clear the sight, and prevent the descendants to him, and benefit from blurry, and impersonates the blue of acquired diseases.




- Chest organs: tonic for the heart, joyful, smelled by the nail and the owner of Hypnotism especially hypnosis, and facilitates the self, and strengthens the machines of the self.




- Members of the food: is a nausea drops lust by counter-acidity in the stomach and lust, but it strengthens the stomach, and the liver, because of the heat, tanning and arrest, and people said: The saffron is good for the spleen.




- Members of the jerk: j

  • 150 ر.س
زائر منذ شهر
كم غرام ب 150
زائر منذ شهرين
قديش 20 جرام
BANDAR WADAAN منذ 9 أشهر قام بالشراء وتم تقييمه
السعر مبالغ فيه لكن اخذته لحاجتي له من ضمن الاغراض وهو من الانواع الطيبه

ربما تعجبك